04 січня 2023 року відбулося засідання міського методичного об'єднання корекційних педагогів закладів дошкільної освіти Первомайської міської ради під керівництвом вчителя-дефектолога Трещун Наталії. Тема зустрічі "Сенсорна інтеграція як основа розвитку дитини". Продуктивне спілкування відбулося у музеї-бібліотеці Миколи Вінграновського.

Трещун

Ознайомлення дитини з вадами зору з сенсорними еталонами

oznajomlennja_ditini_z_vadami_zoru_z_sensornimi_et.docx

Наталія Заставнюк

«Особливості навчання дошкільнят з порушенням зору орієнтуванні в просторі в процесі кор. роботи»

орієнтування

osoblivosti_navchannja_doshkilnjat_z_porushennjam_.docx

Світлана Степаненко

Розвиток зорового сприйняття

сприйняття

rozvitok_zorovogo_sprijnjattja.docx

Наталія Заставнюк

Лікувальна гімнастика для очей доктора Бейтса

очі

likuvalna_gimnastika_dlja_ochej_doktora_bejtsa.docx

Світлана Степаненко

Ігри для розвитку тактильних відчуттів

т

igri_dlja_rozvitku_taktilnikh_vidchuttiv.docx

Наталія Заставнюк

Кишенькові ігри для підвищення самооцінки дітей

к

kishenkovi_igri_dlja_pidvishhennja_samoocinki_dite.docx

Наталья Трещун

Косоокість та астигматизм

в

kosookist_ta_astigmatizm.docx

Світлана Степаненко

Зарядка для мозку

мозок

Кінезіологічні вправи дають можливість задіяти ті ділянки мозку, які раніше не брали участі в навчанні. Людина може мислити, сидячи нерухомо. Однак для закріплення думки слід рухатися.У ході занять у дитини розвиваються міжпівкульні зв'язки, поліпшується пам'ять і концентрація уваги. Спостерігається значний прогрес у здібностях до навчання та вміння керувати своїми емоціями. Вправи проводити щодня 6-8 тижнів 15-20 хв. у день.

Вправа «Дзеркальне малювання»

дз

Покласти на стіл чистий аркуш паперу. Взяти в обидві руки по олівцю. Почати малювати одночасно обома руками дзеркально-симетричні малюнки, літери, цифри. При виконанні цієї вправи розслабляються очі і руки. Коли діяльність обох півкуль мозку синхронізується, помітно збільшиться ефективність роботи всього мозку.

Наталья Трещун

Інклюзивний підхід до навчання дітей з вадами зору

ін

inkljuzivnij_pidkhid_do_navchannja_ditej_z_vadami_.docx

Наталья Трещун

Особливості сенсорного виховання дітей з вадами зору

с

osoblivosti_sensornogo_vikhovannja_ditej_z_vadami_.docx

Наталія Заставнюк

Амбліопія

амб

konsultacija_dlja_batkiv_ambliopija.docx

Світлана Степаненко

Які особливості навчання дітей з вадами зору

jaki_osoblivosti_navchannja_ditej_z_vadami_zoru.docx

Вчитель-дефектолог Світлана Степаненко

Рання допомога дітям з порушеннями зору з боку вчителя-дефектолога (тифлопедагога) та самих батьків

rannja_dopomoga_dittjam.docx

Наталія Заставнюк

7.09.2021 РОКУ В НАШОМУ ДИТЯЧОМУ САДОЧКУ ВІДБУЛОСЯ ЗАСІДАННЯ МЕТОДИЧНОГО ОБ’ЄДНАННЯ ВЧИТЕЛІВ - ДЕФЕКТОЛОГІВ ТА ЛОГОПЕДІВ МІСТА. Головне хвилююче питання сьогодення – впровадження інклюзивної освіти у дошкульні навчальні заклади міста. Реалізація прав на освіту дітей з особливими можливостями здоров’я, взагалі, розглядається як одне з найважливіших завдань державної політики в галузі корекційної освіти. Час потребує нових прийомів корекційно – відновлювальної та розвивальної роботи, інноваційних сучасних технологій ,які відповідають пріоритетним напрямам науки, визначають сучасний стан проблеми переходу на позиції особистісно - орієнтованої педагогіки.

м

Керівник м/о Наталія Трещун

Адаптація дитини з вадами зору в дитячому садку

а

adatacija_ditej.docx

Вчитель-дефектолог Заставнюк Н.В.

Поради батькам дітей, які мають особливі освітні потреби

поради

poradi_batkam_ditej.docx

Вчитель-дефектолог Степаненко С.В.

Консультація лікаря – офтальмолога

23.09.21р. на базі нашого садочка, який відвідують діти з вадами зору, відбулась консультація лікаря – офтальмолога Пантелєєвої Ольги Анатоліївни для вчителів – дефектологів, вихователів корекційних груп, керівників музичних, фізкерівника. Ольга Анатоліївна розповіла, яка вікова норма у дітей з вадами зору, як діти бачать з астигматизмом, далекозорістю, короткозорістю та іншими зоровими діагнозами в дошкільному віці. У присутніх була можливість поставити запитання, та уточнити у лікаря, яке навантаження можна давати дитині з тим чи іншим діагнозом, як розсадити дітей вірно за столи. Інформація, яку отримали є дуже актуальною і тому запланували наступну зустріч лікаря – офтальмолога з батьками, діти яких відвідують наш заклад.

к

Вчитель-дефектолог Степаненко С.В.

Поради батькам щодо підготовки дітей до школи

шк

poradi_batkam_shhodo_pidgotovki_ditej_do_shkoli.docx

Вчитель-дефектолог Заставнюк Н.В.

Літо для дітей – це довгоочікуване свято! Повноцінне літо забезпечує дітям запас енергії на весь наступний рік. Це означає, що в літній період обов’язковими повинні бути і нові враження, і змістовне спілкування, і правильне харчування, і загартування. В той же час, не слід забувати про закріплення в пам’яті дитини набутих під час навчального року знань та умінь. Але… Не треба змушувати дитину влітку займатися спеціально. Тільки гра і живе спілкування! Сонячного літа всім дітям та батькам!!!

літо

Вчитель-дефектолог Трещун Н.Т.

Скоро літо! Сонячне літо – пора відпусток! А це можливість відправитися в цікаву подорож! Зараз такий час, що треба добре обміркувати куди саме ви маєте можливість поїхати. Клуб творчого зростання педагогів «Перлина» познайомив педагогів закладу з чудернацькими музеями України. Це незвичні, несподівані музеї, які цікаво буде відвідати. Вдалої всім подорожі!

музей

Світова невизначеність через пандемію коронавірусу ще не означає, що ми маємо забути про подорожі. Можливо, саме час відкрити для себе внутрішній туризм і побачити рідну державу новими очима. Адже Україна славиться своїми потаємними куточками та місцями, які цікаво відвідати й здобути новий досвід, який за обсягом вражень не поступався б іноземним подорожам.

Вчитель-дефектолог Трещун Н.Т.

Поради батькам: "Як підготувати дитину до школи"

школа

jak_pidgotuvati_ditinu_do_shkoli.docx

Вчитель-дефектолог Степаненко С.В.

Виховувати самостійність та активність у дітей з порушенням зору

зір

Батьки, які виховують дитину з вадами зору, повинні знати, що деякі негативні емоційні переживання у зв’язку з вадами зору присутні у всіх дітей, але глибина і гострота реагування залежить від віку, типу особистості, здатності дитини до адаптації. Вони підтримуються усвідомленням обмежених можливостей. Часто це проявляється в станах тривоги та страху, що може призвести до виникнення та закріплення такої якості як просторова тривожність (нездатність ефективно діяти навіть у звичних умовах).

Яким чином батьки можуть попередити та скоригувати цей стан?

  1. Створювати атмосферу, яка б виключала можливість виникнення почуття страху або невпевненості.
  2. Переконувати дитину в тому, що вона сама здатна шукати і знаходити правильні рішення.
  3. У кожному виді діяльності надавати можливість слабозорій дитині проявляти самостійність та творчість, вчити долати перешкоди і труднощі, які трапляються, знаходити оптимальний шлях для досягнення результату.
  4. Уникати гіперопіки.
  5. Виховувати активну життєву позицію, коли дитина з особливими потребами не є споживачем, а займає соціально-важливу позицію, є суб’єктом діяльності, людиною, яка спирається на власні сили.

Дефектолог Клопцова Ю.В.