Скарбничка порад для уважних батьків від логопеда

Мовленнєве дихання – основа повноцінного мовленнєвого розвитку дитини

Для формування повноцінного мовлення у дітей важливе значення має постановка правильного мовленнєвого дихання. Плавне мовленнєве дихання формується на основі фізіологічного дихання. У деяких дітей можуть спостерігатися порушення правильного фізіологічного дихання, тобто недостатнє збагачення легких киснем. Тому так важливо навчити дитину дихати правильно.

У процесі повноцінного фізіологічного дихання здійснюється профілактика нежиті і респіраторних захворювань, адже саме в носовій порожнині повітря стає вологим або, навпаки, сухим. Воно охолоджується або зігрівається, очищується від пилу, який залишається на маленьких ворсинках носових пазух. Одночасно з цим подразнюються рецептори регуляції активності і кровообігу головного мозку, порушення роботи яких дуже часто призводять до появи підвищеної тривожності, пригніченості, розладів сну.

Роботу з формування правильного мовленнєвого дихання слід починати з вироблення в дитини уміння виконувати різні види вдихів і видихів, а також їх комбінацій. Наприклад, глибокий вдих і видих через ніс, потім через рот, чергувати вдих носом і видих ротом, вдих і видих через одну ніздрю. Коли глибокий вдих і видих вже засвоєні, можна переходити до вироблення у дитини вміння здійснювати короткий легкий вдих і тривалий плавний видих.

Під час прогулянок на свіжому повітрі варто пропонувати малюкам повільно вдихати носом і ще повільніше видихати, обов'язково контролюючи правильність виконання. Видих повинен бути в півтора-два рази довшим, ніж вдих. Його краще прив'язати до кроків (вдих – 2-3 кроки, видих – 3-5 кроків). Особливо важливий такий спосіб дихання при швидкій ходьбі і повільному бігу.

Під час занять дуже важливо звертати увагу на положення живота і плечей. На вдиху слід стежити, щоб живіт піднімався («Надуй кульку»), а на видиху – опускався («Кулька лопнула»). Плечі при цьому – нерухомі, і на вдиху не повинні підніматися сильно вгору. Варто вказати дитині, щоб перед кожним новим вдихом вона робила невеликі паузи і тільки потім, на видиху, починала говорити. Це допоможе попередити виникнення і знімає можливе психоемоційне напруження мовлення.

Виконання спеціальних логопедичних дихальних вправ дозволяє не тільки вдосконалити мовленнєве дихання, але й допоможе виробити плавний видих через рот (2-4 секунди) з поступовим збільшенням його тривалості до 6-8 секунд. Надування повітряних куль, пускання мильних бульбашок, гра на дитячих музичних інструментах (губній гармошці, сопілці, трубі) зроблять заняття цікавими, різноманітними й ефективними.

Логопедичні вправи для розвитку мовленнєвого дихання

Вправа «Соня»

Покажіть дитині картинку із зображенням ведмедя, який спить у барлогу. Поясніть слово «барліг» і продемонструйте дихання животом, запропонувавши малюку повторити за вами. Дитина повинна імітувати рівне, глибоке дихання ведмедя, для контролю поклавши руку собі на живіт.

Вправа «Фонтанчик кита»

Покажіть дитині картинку із зображенням кита, який випускає фонтан. Поясніть значення слова «фонтан», а після продемонструйте, як саме повинен дихати кит для того, щоб з'явився такий гарний фонтан – зробіть глибокий вдих ротом, видихніть з силою через ніс. Запропонуйте малюкові подихати так, як кит.

Вправа «Пір'ячко»

Приготуйте коробку з пір'їнками, поставте її на стіл і запропонуйте дитині подути на пір'я губами, складеними в дудочку. При цьому слід стежити за тим, щоб губи малюка не напружувалися, плечі не піднімалися, щоки не роздувати.

Вправа «Сніжинка»

Для виконання цієї вправи потрібно вирізати з паперу сніжинку, покласти дитині на долоньку і губами, складеними в дудочку, здути її з долоні на підлогу.

Вправа «Пливи, пливи, кораблик»

Приготуйте ємність з водою. Кораблик можна виготовити з паперу, а можна зробити корковий кораблик з паперовими вітрилами. Поясніть дитині значення слова «парус» і опустіть кораблик на воду. Нехай малюк дме на кораблик так, щоб він міг рухатися. Зверніть увагу дитини на те, що коли вона перестає дути, кораблик зупиняється. Можна також запускати кораблик під час прийняття ванни.

Вправа «Зігріємо ручки»

Запропонуйте дитині скласти долоньки разом, вдихнути повітря через ніс і видихнути в долоні, промовляючи звук [х].

Не варто обмежуватися запропонованими вправами. Підключайте фантазію, намагайтеся залучити малюка в гру. Адже розвиваючи мовленнєве дихання, ви робите неоціненний внесок у мовленнєвий розвиток дитини.

https://www.logoclub.com.ua/zvukovimova/dikhalna-gimnastika/62-movlenneve-dikhannya-osnova-povnotsinnogo-movlennevogo-rozvitku-ditini

Підготувала учитель – логопед Степаненко С. В.

Читання казки в сім'ї

казка

chitannja_kazki_v_sim-ji.docx

Як організувати заняття з дітьми

зан

jak_organizuvati_zanjattja_z_ditinoju-1.docx

Аутизм. Поради для батьків

аутизм

autizm.poradi_dlja_batkiv.docx

логопед

batkam_pro_normi_i_vidkhilennja_movlennevogo_rozvi.docx

Чому дитина мовчить?

ч

chomu_ditina_movchit.docx

Як розвивати фонематичний слух у дітей

ф

fonematichnij_slukh.docx

Дисграфія та її попередження

д

disgrafija_ta_jiji_poperedzhennja.docx

Порушення звуко-сладової структури мовлення. Шляхи подолання.

я

porushennja_zvuko-skladovoji_strukturi_movlennja.docx

Формування граматичної будови мовлення

Усвідомлення граматичних явищ мови відбувається у дошкільників на основі цілеспрямованого навчання, в процесі якого у них починає розвиватися чуття мови, здібність до узагальнення. Формування граматичної будови усного мовлення у цієї категорії дітей передбачає такі завдання:

1. Формування практичних навичок засвоєння морфологічної системи рідної мови (зміна за родами, числами, особами, часом).

2. Надання знань про деякі норми утворення форм слів – словотворення, формування практичних навичок утворення слів суфіксально-префіксальним способом.

3. Формування синтаксичної будови мови: навчання правильного узгодження слів у реченні, побудові різних типів речень і поєднанню їх у зв'язному тексті.

Граматика тісно пов'язана з іншими сторонами мовної системи: її звуковою будовою, лексикою (у сфері використання слів і у сфері словосполучень), а також з фразеологією. Важливим є співвідношення мовних одиниць – слів, словосполучень, речень, що відіграє значну роль у формуванні та вираженні думки.

Рух - основа розвитку. Знають усі. Але рух має бути точним, активним, правильним, чітким...Щоб так стало, до самого рухового акту підключається зорово - моторна координація, система кінестетичних сигналів, тонус м'язів тіла, стан рівноваги.. Нейросенсорні вправи стають незамінними помічниками в корекційній роботі логопеда.

ЗАГАЛЬНЕ НЕДОРОЗВИНЕННЯ МОВЛЕННЯ — форма мовної аномалії, при якій у дитини з нормальним слухом і первинно збереженим інтелектом, виявляються несформованими всі компоненти мовної системи: (фонетика, лексика і граматика). Перший рівень ЗНМ — повна або майже повна відсутність словесних засобів спілкування у віці, коли у дітей, які розвиваються нормально, мовлення в основному є сформованим. Мовленнєві засоби спілкування у дітей значно обмежені. Другий рівень ЗНМ — мовленнєві можливості дітей значно зростають, спілкування вже здійснюється за допомогою достатньо постійних, хоч і дуже спотворених у фонетичному і граматичному відношенні, мовленнєвих засобів.Третій рівень ЗНМ — наявність розгорнутого фразового мовлення з частковим лексико-граматичним і фонетико-фонематичним недорозвиненням. Самостійне спілкування дітей продовжує залишатися утрудненим і обмежене знайомими ситуаціями.

логопед

НАПРЯМКИ КОРЕКЦІЙНОЇ РОБОТИ ПРИ ЗНМ

  • Розвиток всіх видів мовленнєвої діяльності (слухання, говоріння, читання, письма
  • Формування фонетико-фонематичної, лексико-граматичної сторін мови, із зв’язного мовлення
  • Формування комунікативних умінь
  • Розвиток мовленнєвої, загальної та дрібної моторики
  • Вироблення навичок свідомого сприймання та розуміння зверненого мовлення
  • Розвиток просодики (темп, ритм, тембр, сила голосу, інтонування, емоційність тощо)
  • Розвиток психічних процесів (увага, пам’ять, мислення, уява тощо)
  • Подолання порушень усного і писемного мовлення

МИ - переможці!!! Кабінет логопеда - найкращий в Україні!

Ігри з піском — це простий і приємний спосіб розкриття таємниць дитячих душ та розвитку творчих здібностей дошкільників. Сучасні практичні психологи доволі часто вдаються до пісочної терапії, оскільки вона має такі переваги: простота у застосуванні доступність необхідного обладнання можливість проводити ігри з піском надворі та у груповій кімнаті в пісочниці. Як психорозвивальний і психокорекційний метод вона дає змогу розв’язати широкий спектр завдань щодо психічного розвитку дошкільника. Пісочну терапію можуть застосовувати лише фахівці. А от окремі її елементи можуть використати і батьки для збагачення внутрішнього світу й активізації пізнавального розвитку дітей.

Зацікавити дитину легко!

Перетворити звичайне на цікаве і веселе теж дуже легко! Математичний планшет (геоборд) – це багатофункціональна геометрична дошка для конструювання плоских зображень. ... В процесі гри з геобордом дитина засвоює такі непрості геометричні поняття як форма, розмір, симетрія, вчиться робити лабіринти, «писати» гумками своє ім'я, відпрацьовує навички рахування і т. д. Геометрична мозаїка – нескінченний політ фантазій і розвиток зв’язного мовлення тощо. Конструктор «Веселі палички» - створюй свої картини.

вз
Submenu
Налаштування доступності
Налаштування контрасту
Розмір шрифту
Міжбуквенний інтервал
Міжстрочний інтервал
Зображення
Шрифт
Скинути налаштування