Осіннє листя дивує і вражає

Шепіт, шелест, шерех листя...

Ходить осінь золотиста,

Жовтокоса, багряниста,

З тихим шумом падолисту.

.

Традиції народні не забуваємо -

На осінній ярмарок разом завітаємо!

(30.10.2024)

Ярмарок - гомінке, веселе свято, повне сміху, пісень, віршів, таночків, хороводів та гумору! Ласкаво просимо!

.

Закохані у мистецтво та творчість

Нетрадиційні техніки малювання завжди не тільки викликають інтерес та цікавість у дітей, а ще й захоплюють та спонукають творити невимушено і креативно. Подивіться, як маленькі “ягідки” фантазували, малюючи скріпкою та у жанрі кубізм.

.

Цікаві ідеї для літньої творчості

Літо - ідеальна пора для творчості. Яскраві квіти, різнобарвне листя, гілочки, насіння, плоди дерев... Усе цікаве, що тільки можна знайти на стежинках природи у нашому садку, підходить для розвитку творчих здібностей дітей та створення креативних виробів. Нумо насолоджуватися красою!

.

У березні місяці вихованці середньої групи «Ягідка», під керівництвом вихователя розпочали проект по дослідженню та вивченню рослин, вирощених на городі підвіконня.

Міні-город – це заняття захоплююче і корисне. Вирощування овочів розвиває допитливість і спостережливість у дітей, навички дослідництва, розширює уявлення про те, як доглядати за рослинами в кімнатних умовах, узагальнює знання про необхідність світла, тепла, вологи, грунту для росту рослин, розвиває пізнавальні, творчі здібності вихованців.

Ось так в ігровій формі виховується в дітях працелюбність, дбайливе ставлення до рослин, бажання виростити овочі своїми руками.

фото

"Рідний дім - центр просторового буття дитини"

Родина є найпершим і головним осередком виховання дитини, передання їй надбаного поколіннями досвіду й мудрості, моральних цінностей. Саме родина формує внутрішні переконання дитини, закладає основи світогляду майбутньої особистості. Загальновідомо, що найліпше виховує дітей приклад дорослих. Тож взаємна любов і підтримка між членами родини, тепло сімейних стосунків – це саме ті чинники, що сприяють вихованню дитини життєрадісною, доброзичливою і впевненою в собі особистістю.

Умови формування у дитини позитивного образу рідного дому.

На жаль, більшість батьків дбають насамперед про матеріальне забезпечення власного дому і меншою мірою турбуються про емоційно насичений образ рідного дому як загальнолюдську цінність. Важливими є:

  • емоційно сприятлива атмосфера сімї, де взаємини побудовані на основі доброзичливості, поваги одне до одного, а спілкування – на основі особистісно орієнтованого підходу, де відсутні суворі форми покарання, де дитина відчуває себе бажаною і захищеною;
  • дотримання прав дитини на гру, дозвілля, власний простір та повага до прав на власніст
  • залучення дитини до обговорення окремих проблем, що виникають у сім’ї чи в дитячому садку, до підготовки сімейних свят;
  • надання дитині змоги обладнати власний життєвий простір на свій смак;
  • бережливе ставлення до результатів діяльності дитини;
  • формування вміння співпереживати, турботливо, уважно ставитися до рідних і близьких людей;
  • самостійність дитини у виконанні взятих на себе зобов’язань;
  • можливість різнобічно і вільно виявляти свої інтереси, мати особистий час для занять улюбленою справою;

Психологічний клімат сім’ї

У науковій літературі синонімами поняття «психологічний клімат сім’ї» є:

  • психологічна атмосфера сім’ї;
  • емоційний клімат сім’ї;
  • соціально – психологічний клімат сім’ї;
  • психологічне здоров’я сім’ї.

Зазначимо, що чіткого визначення цього поняття немає. Зокрема, російський психолог Ольга Добриніна під соціально – психологічним кліматом сім’ї розуміє її узагальнену, інтегративну характеристику, яка відображує ступінь задоволення членів сім’ї основними аспектами життєдіяльності, загальним тоном і стилем спілкування. Психологічний клімат сім’ї визначає стійкість внутрішньо – сімейних відносин, істотно впливає на розвиток і виховання як дітей, так і дорослих. Він не є сталим, створеним раз і назавжди. Його створюють члени сім’ї. Позитивному психологічному клімату сім’ї притаманні такі ознаки, як;

  • згуртованість;
  • можливість різнобічного розвитку особистості кожного члена сім’ї;
  • доброзичлива вимогливість членів сім’ї одне до одного;
  • почуття захищеності та емоційного задоволення;
  • гордість за належність до своєї сім’ї і відповідальність перед нею.

У сім’ї з позитивним психологічним кліматом кожен її член ставиться одне до одного з любов’ю і повагою, довірою і готовністю допомоги.

Важливими показниками позитивного психологічно клімату сім’ї є прагнення всіх її членів:

  • проводити вільний час у домашньому колі;
  • вести бесіди на цікаві для всіх теми;
  • спільно виконувати домашню роботу;
  • бачити хороші намагання;
  • підкреслювати гідність і добрі справи кожного.

Зверніть увагу! Якщо члени сім’ї переживають тривогу, емоційний дискомфорт та відчуження – це є свідченням негативного психологічного клімату в сім’ї.

Любов ЦИБУЛЬНИК

б

Притча для натхнення

Якось один чоловік повернувся пізно додому з роботи, як завжди втомлений і знервований та побачив, що на порозі його чекає п’ятирічний син.
- Тату, можна в тебе щось спитати?
- Звичайно, що сталося?
- Тату, а яка в тебе зарплатня?
- Це не твоя справа! - обурився батько. - І навіщо це тобі?
- Будь ласка, ну скажи, скільки ти отримуєш за годину?
- Ну, взагалі, 500. А що?
- Тату, - син подивився на нього знизу вверх дуже серйозними очима.,- ти можеш мені позичити 300?
- Ти запитував лише для того, щоб я дав тобі грошей на якусь дурну іграшку? – закричав батько - Негайно йди до себе в кімнату і лягай спати! Не можна ж бути таким егоїстом! Я працюю цілий день, страшенно втомлююсь, а ти себе так поводиш…

Малюк тихо пішов до себе в кімнату і закрив за собою двері.
А його батько продовжував стояти на порозі та обурюватися проханням сина: - Та як він сміє питати мене про зарплатню, щоб потім попросити грошей?
Згодом він заспокоївся і почав роздумувати: „Може йому й дійсно щось дуже важливе потрібно купити. Та грець з ними, з тими трьома сотнями, адже він у мене ще ні разу не просив грошей”.
Коли батько зайшов у дитячу кімнату, його син уже був у ліжку.
- Ти не спиш, синку? - запитав батько.
- Ні, тату, - відповів хлопчик.
- Я, здається, тобі дуже грубо відповів, у мене був важкий день, просто зірвався. Пробач мені. Ось тримай гроші, які ти просив.
Хлопчик сів на ліжку та посміхнувся.

- Ой, тату, дякую! – радісно вигукнув він. Потім хлопчик заліз під подушку і дістав декілька зім’ятих банкнот. Його батько, побачивши, що в дитини вже є гроші, знову обурився. А малюк склав всі гроші разом, ретельно перерахував купюри і подивився на батька.
- Навіщо ти в мене просив грошей, якщо вони в тебе вже є? – пробурмотів той.
- Тому що в мене було недостатньо. Але тепер мені якраз вистачить, - відповів хлопчик. – Тату, тут рівно 500. Можна я куплю годину твого часу? Будь ласка, прийди завтра з роботи раніше. Я хочу, щоб ти повечеряв разом з нами”.

Можливо, після того, як Ви прочитали цю притчу, останні слова ніколи не промовить Ваша дитина.

Любов ЦИБУЛЬНИК

Submenu
Налаштування доступності
Налаштування контрасту
Розмір шрифту
Міжбуквенний інтервал
Міжстрочний інтервал
Зображення
Шрифт
Скинути налаштування